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まぁ、一応食品・栄養関係テキストにしました。クローンのことも書くので。

まずはこれ。

Make your pedometer work for your heart
↑クリックでリンク先へ

以下、一部抜粋。


~~ここから~~

Walking 3,000 steps over 30 minutes, five days a week — or 1,000 steps for 10 minutes a day — can get your heart pumping enough to cut your risk of heart disease, according to research in the May issue of the American Journal of Preventive Medicine.

The best bang for your buck is something of moderate intensity."

Instead of merely trying to rack up 10,000 steps a day, Marshall tells ScientificAmerican.com, think about building a heart-healthy level activity into your routine. Figure out a regular walking route during which you take 1,000 steps. Then, try to get through those steps in 10 minutes — and walk them every day.

"Walking 3,000 steps in 30 minutes could be more beneficial to your health than walking 10,000 steps, period," Marshall says. "You're guaranteeing walking at a pace that's beneficial to your heart."

~~ここまで~~


前々から1日1万歩っていうのは言われていましたが、これは新しいんじゃないかな。

30分で3000歩。

これならまだできそうな気がするねぇ。

私は2,3日に1日ペースで、あれはどれくらいの距離なのかなぁ。

片道約15分かけて歩いていった場所で、30分くらい走って家に帰るっていう地味な運動をしています。

ウォーキングするくらいならジョギングする。

そんなタイプなので、これに関しては実践する気はないですけど、

1日に1万歩も歩けねぇよ。って人は試してみたらどうですかね。

時間気にしながら歩くのって結構神経使いますけど。



  ⇔



さて、では話は変わって、クローンです。

クローン牛「販売に賛成?」「安全証明なら食べられる?」
↑クリックでリンク先へ

なんかアンケートをやっているみたいです。

あ、ちなみに私はちゃんと答えましたよ。

意見もきちんと書いたし。

クローン牛が出たら真っ先に買いに行きます。



味が凄く気になるので。



安かったら良いな。

では、そんな感じで。


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2009.03.18 Wed l テキスト(食品・栄養関係) l COM(0) TB(0) l top ▲

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